søndag 3. september 2017

DENVER-sokker, 9 par til.


Til alle dere som er faste lesere: 
Her er det mer av det samme nok en gang.


















Mønster fra Garnstudio
Garn: Viking sportsragg, 60%ull, 20% akryl, 20% nylon 
Grått:  530
Hvitt: 502
Rødt: 565
Koksgrått: 517
Lys grått: 513
Lilla: 569
Pinner: 2,5  og 3,5
Garnforbruk: ca 150 g pr par
Størrelse: dame
NB:
I oppskrifta er det anbefalt Karisma.
Det er et rent ullgarn og egner seg ikke til sokker
da det slites hull ganske fort.


Disse sokkene selger som "varmt hvetebrød",
og jeg leverer dem etterhvert som de blir ferdige.
Derfor blir det også mange bilder.
Og det blir nok ikke slutt med dette,
men nå var det tomt for grått, rødt og hvitt garn,
og da stoppa det seg sjøl.


Jeg skrev visst sist at bærsesongen stod for døra,
og nå er moltene i hus.



Svigerinne Kirsten på moltemyra "vår".
Det er vel egentlig et dårlig molteår,
men jeg fikk med meg 3 kg herfra denne gangen også.



Julaften er berga......



Fra Fentetrøkket, fjellmarsj for jenter i alle aldre,
i området ved Torsetlia på Dagalifjell.



Matpause ved Fyritjønn,
og der underholdt Merete med toraderspill,
og så var det smaksprøver av lokalmat,
spekemat og flatbrød.
Fredagskvelden var det konsert med Rita Eriksen.
Riktig "påfyll-helg"!


Jeg ser til min store glede at jeg har fått to nye følgere.
Velkommen skal dere være!
Håper dere vil trives her hos meg på Bundingen!


Fortsatt god søndag til dere alle!


Klem fra Ingunn

10 kommentarer:

  1. Fantastisk flotte sokker, forstår godt at disse forsvinner fort :)
    Kjekt å få multene i hus også, tenker jeg. For noen er det jo ikke skikkelig julemat uten. Er ikke så vant med å bruke det selv, men synes absolutt at det smaker godt :) Kanskje jeg kan finne meg noen multemyrer når jeg har fått installert meg på hytta etterhvert...
    Ønsker deg en fin søndag videre.
    Klem fra Anette.

    SvarSlett
  2. Igen, igen flot håndarbejde fra dine flittige hænder. Multebær har jeg aldrig smagt, men er sikker på, at det er ren mums at puttepå brødet.
    Go' Søndag aften

    SvarSlett
  3. Oi! Vet du hvor mange sånne par du har strikket så langt? Det ser jeg for meg må være en del :) Tipper mønsteret sitter i fingrene så det går unna å få strikket et par (eller 9).
    Ha ei fin, ny uke!

    SvarSlett
  4. Ikke rart disse fine sokkene selger godt!
    Molter og fjelltur og strikking, herlig! :)

    SvarSlett
  5. Kjempefine sokker! Disse går nok unna vil jeg tro. Fortsatt god uke :)

    SvarSlett
  6. Så fine sokker...ikkje rart at de selges med en gang.

    SvarSlett
  7. Flotte sokker igjen :) Skjønner godt at disse går fort unna!
    Klem

    SvarSlett
  8. Alltid like kjekt å sjå alle fine sokkane som du strikkar :) Så kjekt at dei går unna.

    SvarSlett
  9. Fantastisk både moltefangsten og lestestrikkinga.
    3 kg molte er luksus for oss her på våre kantar.
    Men eg er så heldig å få litt frå ei venninne kvar jul.
    I desse dage er eg opptatt med mine bidrag til konfirmasjonen til barnebarn Celina Marie som skal vere laurdag.
    I kveld har eg laga brunesausjamning, ho vil ha gamaldags svinesteik med tilbehør som farmor bruka å lage av og til :)
    Kjekt å få vere med på førebuingane.

    God veke vidare.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  10. Sånne fine repriser er det bare kjekt å se. Nydelig stassokker dette.

    SvarSlett