mandag 24. juli 2017

En liten Marius selekjole

Det blir visst lenge mellom blogginnleggene her hos meg.
Disse sommerdagene går da så fort!
Men jeg strikker jo hele tida, 
og på en regnværsdag som denne
kan jeg vise fram en liten, lilla Marius selekjole.



Marius selekjole fra Marius strikkebok
Garn: Pt 5 sport
Lilla 561, hvit 503 og en rest rød
Pinner 3,5 og 3
Størrelse ca 2 år
Garnforbruk ca 145 g
2 røde knapper fra lageret
Hel lengde ink. seler ca 45 cm
Vidde ca 60 cm

Jeg forandra litt på oppskrifta,
og valgte å strikke knapphull på bærestykket
og festa knappene på selene.
Videre hekla jeg fastmasker rundt ermeåpningene.
Jeg har ingen aktuell mottaker,
men håper det dukker opp ei bestemor 
som har ei lita tulle i aktuell alder.
Ferierende bestemødre er gode kunder på Stugu!



I går gikk turen inn til nedre Nutetjønn.
Tok av fra slepa mot Mårbu ved Nutebekken
og kom inn på et nytt område for meg.
Alltid kjekt å gå på nye stier.
Etterpå spiste vi middagsbuffet på Imingfjell Turistheim.
Anbefales på det varmeste!



Tidligere i uka gikk Marit og jeg tur på Dagalifjell.
Det er et kjært område for oss både sommer og vinter.
Nå gleder vi oss til Fentetrøkket som arrangeres i august.
Det er ikke for seint å melde seg på!


Beklager at jeg har vært noe fraværende når det gjelder
 å lese og kommentere blogginnleggene deres.
Lover å komme sterkere tilbake.


Fortsatt god sommer til dere alle!


Klem fra Ingunn

11 kommentarer:

  1. Søt kjole! Likte fargekombinasjonen og Marius blir jeg aldri lei av.
    Flotte bilder fra fjellet. Turer i fjell sommeren er jo så herlig.
    Nyt sommeren videre,det blir tidsnok mørke kvelder og tid for bligglesing!

    SvarSlett
  2. Nydeleg Mariuskjole :) Vil tru det dukkar opp ei bestemor som kjøper den. Det går tregt med blogginga mi og for tida. Ynskjer deg fine dagar :)

    SvarSlett
  3. Herlig Mariuskjole, denne er det helt sikkert noen som faller for :)
    Kos deg videre med turer og sommer.
    Klem

    SvarSlett
  4. Smuk lille kjole og skøn natur du færdes i. Her er der gang i farvegryderne. Der farves uldgarn med forskellige planter.
    Ha en skøn dag

    SvarSlett
  5. Hei kjære Ingunn, nydelig Mariuskjole har du strikkt.
    Naturlig vi må nytte sommeren og vi har ikke så mye tid med blogging :-)) Jeg er også mye i naturen. Herlige bilder du viser. Takk.
    Ønsker deg videre vakre turer. Ser frem å se bildene. Spennende med FENTEtrøkket i august.
    Kos deg. Klem fra meg.

    SvarSlett
  6. For ein nydeleg selekjole.
    Det ser ut som du har hatt fine turopplevingar.
    Veret har vel vore så som så, men det er me vandt til.
    Denne veka er eg hundepassar og prøver å lufte mellom bygene,
    men det er så deilig temp at det gjer ikkje noko.

    God sommar vidare.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  7. Kjempefin Mariuskjole. Disse er så kjekke!
    Flotte turbilder også, du er sprek du!
    Fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  8. Skjønn liten kjole som sikkert kommer til nytte en dag!

    SvarSlett
  9. Veldig søt Mariuskjole! Og det er så vakkert i fjellet! Fentetrøkket høres ut som et flott arrangement, sikkert fint å være med der. Fortsatt god sommer :)

    SvarSlett
  10. De fleste av oss har vel andre ting å gjøre på sommeren enn å sitte inne foran pc-en og blogge :-)
    Kjempesøt kjole. Du er flink :-)

    SvarSlett
  11. Så fin kjole du har laget :) Og det er bra at du ikke sitter foran PC-en hele sommeren. Jeg har ikke vært inne å lest blogger på lenge, lenge. Men nå er det surt ute, nesten høst. Så da går det an :)
    Hilsen fra Anette

    SvarSlett