lørdag 21. november 2015

Flere sokkepar

Det drar seg mot jul, 
og det er greit å ha fine sokker for salg på årets julemarkeder. 
På Uvdalsstugu skal vi ha julemarked neste helg i samarbeid med Husflidslaget, 
og så skal vi delta på julemessa på Norefjord helga etter.
Derfor strikker jeg og flere med meg i hver ei ledig stund.
Jeg vender stadig vekk tilbake til russe-sokkene.
De blir solgt unna ganske raskt, 
og da strikker jeg det kundene vil ha.




Dette første paret i herrestørrelse er allerede blitt en bursdagspresang.





Disse tre parene går til julemarkedet.
De svarte og hvite herresokkene er strikka i Viking sportsragg på pinner nr 3,5.
Garnforbruk ca 170 gram.
Damesokkene i rødt og hvitt har ulik størrelse. 
Jeg har strikka etter samme mønster,
men i sokkene til venstre er det brukt Viking sportsragg, 
ca 150 gram,
og i paret til høyre strikka jeg av Pt 5 sport, 
ca 110 gram.
Pinner nr 3,5 på begge parene.
Da Pt 5 sport er et tynnere sokkegarn,
ble disse sokkene mindre,
og de passer perfekt til føttene mine, 
størrelse 38.
Mønsteret har jeg fra Familien 2/98.




Viking sportsragg er blitt favoritt-sokkegarnet mitt,
men jeg får ikke tak i det her,
så det er litt usikkert om det blir flere par før jul.
Akkurat nå går det i luer,
og det er forhåpentligvis noen som fryser på ørene der ute.
Trærne er fulle av snø,
og i skrivende stund er det klarvær og 10 minusgrader.

Tusen takk for alle de fine kommentarene på 
Denver-sokkene og klingebaksten!
Kling eller lefsekling er tynne lefser
og hører med til ethvert matbord her i Numedal i jula.
Les mer om klingebakst her.

Nå gleder jeg meg til mer skiskyting på TV,
så her er det bare å finne fram bundingen.

Fortsatt god helg til dere alle!


Klem fra Ingunn




11 kommentarer:

  1. Skjønner godt at disse sokkene er populære, de er jo så fine. Lurt å strikke etter etterspørsel :) Det blir ingen messer på meg i år, har rett og slett ikke tid. Greit at ikke alle år er like. Ha en fortsatt fin helg. Klem

    SvarSlett
  2. Det er så bra me har kvar sine saker me er gode på,
    Du nemnde mòrproduksjonen vår og at du hadde ikkje gitt det ut på det.
    Eg hadde ikkje tort meg til med Klingbakst og heller ikkje desse fantastiske
    russesokkane :)
    Eg rekna med det gjekk fint med 6. klassingane ? Det måtte vere
    spennande for dei. Trur ikkje eg har smakt Kling, er det berre i dine område det
    blir laga ? Her er det ei tynnlefse som er vanleg, eg har baka nokre gongar før om åra, men kjøpt siste åra.
    Me er på hytta for å bake og vaske litt til jul. Mannen min vaska, og eg baka
    gjærbakst. Aniskriingler, grove rundstykker og brød.
    I dag har eg laga marengsbotnar med varmluft.
    Alt går greit, men eg er gåen.
    Tenkje på at før gjorde eg alt slikt etter arbeidstid.,...
    No er eg snart ekte pensjonist så ein kan vel ikkje vente betre uthaldenheit.

    God laurdagsettermiddag.
    Kos deg med skiskytinga.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  3. De er bare så flotte, dine strømper!

    SvarSlett
  4. De er ekstra gode disse russesokkene. Vi har flere på hytta som min tante har strikket. Herlig og varm.
    Klemz

    SvarSlett
  5. Nydelige sokker. Har prøvd meg på slike en gang jeg også og nå ble jeg fristet til å strikke et par til . Får se når jeg er ferdig med prosjektet jeg har på pinnene nå.

    SvarSlett
  6. Du har så mye fin strikking. Forstår godt at dette populære ting. Årets messer er ferdig for min del. Litt slitsomt, men veldig trivelig. Du treffer igjen så mange kjente. Nå skal ut og finne litt mer kvister før det blir mørkt. Lykke til med dine messer!

    SvarSlett
  7. Nok en gang viser du frem lekre russesokker! Klart disse er populære! Nå puster jeg ut etter messesalget, det er litt godt å ha det overstått, selv om det er en hyggelig dag. Du må ha lykke til på messe. Håper du får godt salg :)

    SvarSlett
  8. Forstår inderlig godt hvorfor russesokker forsvinner først! ;)

    SvarSlett
  9. Kjempeflotte sokkar! Dei har eg lyst å strikke ein gong.

    SvarSlett
  10. Så nydelige sokker det der. Ser fryktelig innviklet ut og som en amatørstrikker er slike plagg noe jeg ville ha kjøpt selv. Messe er moro.

    Du strikker aldeles nydelig, så jevnt og fint. Og med en stor porsjon tålmodighet på tynne pinner og mye mønster. Skjønner godt at de der selger unna.

    Lykke til med strikk og messe, det nærmer seg :)

    SvarSlett
  11. Som alltid er dine russesokker kanllfine :) Vil tro de forsvinner fort fra marked ja! Lua jeg har strikket heter Bliss, og du finner den på drops design. Ha en finfin onsdag :) Klem

    SvarSlett