onsdag 14. mai 2014

Sokker til Eirik - 2. forsøk


I februar strikka jeg røde og hvite Silver Star-sokker til Eirik. 
Det kan du se her
Der står det også at han var fornøyd med sokkene, 
men det var visst før han prøvde dem. 
De var nemlig for trange over vrista og kom i retur nå i påska. 
Nå har jeg gjort et nytt forsøk, 
og jeg synes disse ser mer skapelige ut i fasongen.
Mønsteret er her.




Her har jeg strikka en annen hæl enn i oppskrifta, 
og denne ble mye finere etter min mening. 
Det forrige paret strikka jeg i Pt 5, 
men denne gangen har jeg brukt Karisma. 
Jeg vet at det ikke er så slitesterkt, 
men det er kjempegodt å strikke av.
Sokkene er morsomme å strikke,
og jeg kjenner jeg blir glad av å strikke med rødt garn.




Her er hælene ved siden av hverandre.


I går var jeg på blomstringstur til Hardanger, 
og det ble en fin dag.
Vi traff ikke helt med blomstringa, 
men det var mye annet å oppleve.




Hardangerbrua




Fruktblomstring i fart gjennom vinduet i bussen




Hardangerjøkulen sett fra Sysenvatn




Bundingen må med på busstur, 
og denne gangen la jeg opp en i blått Falk som jeg hadde i lageret.
I pausen på Geilo var jeg heldig og fikk tak i hvitt og rødt garn til mønsteret, 
og da er det vel ikke lenger noen hemmelighet hva jeg strikker.
Legg merke til all snøen over vidda.



Ønsker dere alle en fin 17. mai!


Klem fra Ingunn

17 kommentarer:

  1. Snill du er som strikker nytt :-)slike fine sokker skal nyes i sofaen, ikke slite i sko så då funker vel karisma ;)

    SvarSlett
  2. Heldig er han, som får byttet leste-størrelsen i en fart! :-)
    Lurt å ha med strikketøy på lengre bussturer, det bruker jeg også å gjøre!
    Ja, jeg vet ikke helt hva du strikker, men med det fargevalget er det sikkert noe til 17.Mai?
    Fortsatt god uke til deg!

    SvarSlett
  3. De sokkene er så fine! Flott å få sokkene fikset så de passer.
    Koselig med slike turer og fint å korte ned bussturen med strikketøy.
    Kos deg videre i uken.
    klem

    SvarSlett
  4. Disse silver star har jeg prøvd meg på å. Sleit skikkelig med hælen på første sokken, men fikk da til det på et vis, sokk nr 2 driver jeg fortsatt på hælen.. å får det ikke til.. så nå er de blitt en ufo.. får gjøre de ferdig en gang jeg har stor tolmodighet.. å det har jeg ikke nå ... God 17 mai til deg..

    SvarSlett
  5. Så fine hyggesokker du har lavet. Mønsterstrikkede strømper har jeg vist aldrig lavet. Tror ikke min tålmodighed er dertil.

    SvarSlett
  6. Så fine sokker i hvit og rødt! Det ser helt fantastisk ut å sitte og strikke på busstur i Hardanger.

    SvarSlett
  7. Flotte sokkar, og fin hæl du ladge :)

    SvarSlett
  8. Lestane er kjempefine.
    Høyrest ut som ein kjekk tur til Hardanger. Er det ikkje så langt dit for dokke ?
    Eg ser det ikkje heilt for meg.
    Skal tru kva du strikkar i raudt, kvitt og blått ?

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  9. Så fine sokker! Hælen var mye finere ja, du har rett i det :) Ønsker deg en riktig fin feiring i morgen :)

    SvarSlett
  10. Flotte sokker! Du strikker pent!
    Ønsker deg en flott morgendag! Klem :)

    SvarSlett
  11. Flotte sokker ;o) Æ har også en Eirik i huset.. HA ei fin uke, klem

    SvarSlett
  12. Knallfine. Såg avansert ut! Rødt og kvit liker me:)

    SvarSlett
  13. Du er flink som strikker sokkene på nytt! Det er veldig fin mønsterstrikk på disse:)

    SvarSlett
  14. Rødt og hvitt er flott,og de sokkene der da. Oj oj frue. Du er bare så flink.
    Klem

    SvarSlett
  15. Så deilige sokker, det er godt og å ha deg tenker jeg.
    Å være i Hardanger nå i fruktblomstringen er nok en opplevelse, og du bruker bussturen nyttig ser jeg.

    Ha en fin tirsdag fra Marit.

    SvarSlett
  16. Vel overstått 17. mai! Hadde planlagt et innlegg, men nettet falt ut her i flere dager.
    For noen herlige sokker! Nesten for fine til å bruke! :)
    Nå er det festspill og liv i gatene her i Bergen. Været holder også, heldigvis, enda de truet med store mengder nedbør i dag. Men, sol og varme her :)

    SvarSlett