fredag 13. september 2013

Hals på tykke pinner


I vinter vant jeg to nøster garn hos Anette i Egersund. 
Du finner bloggen hennes her.


Garnet heter Fame trend Finger og er fra Marks &Kattens.
Hvert nøste er på 40 m og veier 200 gram.  
Anbefalt pinnestørrelse er 25!

Garnet har blitt liggende helt til jeg så denne fine halsen på bloggen til Anette i Haugesund. 


Jeg brukte de tykkeste pinnene jeg har og prøvde å tilpasse størrelsen etter beste evne.
Det ble faktisk så spennende å se om det ble nok garn at jeg ble  ferdig samme dag.


Med 3 matchende knapper fra knappelageret ble halsen slett ikke så verst, 
men jeg er ikke sikker på at jeg sydde den sammen slik som Anette gjorde med sin.


Her er pinnene jeg brukte. 
Halsen sydde jeg sammen med et tynnere garn.

I disse alpakka-tider synes jeg nok halsen er litt tykk og stiv,
men å prøve halsen i 15 varmegrader yter den vel heller ikke særlig rettferdighet.
Tror nok denne kan bli god når kuldegradene kommer snikende.

Nøstet i gråfarger tror jeg blir ei lue uten at jeg har noen spesiell i tankene i øyeblikket.


Tusen takk for hyggelige kommentarer på siste innlegg!
Alltid kjekt med tilbakemeldinger.

Riktig god helg!


Klem fra Ingunn

12 kommentarer:

  1. Den halsen ble veldig fin, likte fargene godt! God å bruke til vinteren :)
    Ha en flott helg, nå tar vi turen til Spania, det skal bli deilig.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  2. Artig hals og fine farger! Minner meg om høsten;) Nå er det kamp mellom Molde og Ålesund, og når treneren er fra Kristiansund, så blir det et skikkelig fylkesoppgjør;)

    SvarSlett
  3. Det er jammen ikke lett å vite hva man skal strikke av SÅ tykt garn, men halsen ble jo kjempefin og kommer nok til nytte når kulda setter inn:)

    SvarSlett
  4. Å så fint garn da - ser godt ut, å nydelige farger :) Ha en fin høstdag :)

    SvarSlett
  5. Så morsomt garn! Og pinner nummer 25 høres ut som
    kosteskaft-tykkelse:)
    Ha ei flott helg.

    SvarSlett
  6. Det ble jo kjempelekkert!!=) fantastiske farger, og perfekt til høsten nå! Og gratulerer med premien!

    Gleder meg til å se mer!

    Good helg!!=)

    SvarSlett
  7. Så fin og den er sikkert varm også, det var kule farger.

    God helg fra Marit.

    SvarSlett
  8. Halsen ble skikkelig fin -og så herlige farger i garnet!!

    Ha ei fin september-helg! :-)

    SvarSlett
  9. Din utgave av halsen ble veldig fin, og nydelig farge. Den kommer til å bli vidunderlig i vinter. Jeg har nok sydd den litt anderledes sammen. Når jeg brettet den sammen ble den mer som en trekant. Spissene har jeg sydd sammen i nakken. Det betyr at den ikke blir så tett der. Der må jeg nok brette kragen opp :)
    Jeg likte din versjon veldig godt :)
    Klem fra Anette

    SvarSlett
  10. Den blir nok god å ha nå til vinteren! Idag var det høst hos oss!

    SvarSlett
  11. Storfin halsen og lekker farger. Riktig fin høstbekledning.
    Og å strikke hurtig med pinne 25.
    Ha en riktig fin uke. Hilsen sender deg Viola.

    SvarSlett
  12. Halsen ble kjempefin. Tenker at de som elsker store halser gjerne vil ha en slik.
    Ungdommene har jo gått i store halser i hele sommer;-)

    Ha en flott dag.

    SvarSlett