mandag 27. mai 2013

Regnværsdag


I dag hadde jeg egentlig planlagt å fortsette med veden, 
men regnværet satte en stopper for det.
Da ble det ledig tid til lydbok og strikking.
Det er lenge siden jeg leste krim, 
men nå har jeg hørt Lille Petter Edderkopp
av Anne B. Ragde.
Jeg gleder meg ikke over krim akkurat, 
men må tilstå at jeg gjerne vil vite hvordan det går.



Omtale av Lille Petter edderkopp

Kriminalromanen åpner med en urovekkende beskrivelse av en liten gutt. 
Derfra får vi beskrevet veien frem mot en grufull forbrytelse. 
Lille Petter Edderkopp kan krype umerkelig opp på deg mens solen skinner og du er opptatt med helt andre ting. 
Og når du er kommet inn i Lille Petters verden, finnes ingen enkle veier ut.

Boka er godt lest av Kirsti Grundvig, 
og lesetida er 7t 30 min.


Jeg ble ferdig med denne rullelua omtrent samtidig med boka.
Her har jeg strikka med en tråd Drops Alpaca nr 3112 og en tråd Rowan kidsilk haze glamour med paljetter.
Synes paljettene vises dårlig,
men er egentlig fornøyd med lua.

Jeg la opp 100 m på ermepinne nr 3,5 og strikka 24 cm før jeg starta fellinga. 
Da ble lua litt baggy.
Oppskrifta er som vanlig henta herfra.



Og her er restegarnet, hele 8 gram.
Lua veier 62 gram,
og garnnøstene skulle veie 75 gram.
Forstå det den som kan!

Det har gått litt skeis med publiseringa mi i kveld,
bilder og tekst hadde falt ut,
men nå prøver jeg igjen.


Optimistisk hilsen fra Ingunn

13 kommentarer:

  1. Takk for tips om bok, jeg er bestandig klar for noe nytt og spennende.
    Ha en fin uke og så får vi håpe regnet gir seg igjen.
    Klem fra Marit.

    SvarSlett
  2. Koselig å strikke og høre spennende bok, det er avslappende det :)
    Regn her og i dag, men håper på sol i morgen for da har jeg fri....
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  3. Regnet stoppet også min ved-plan. Skulle stable i vedskjulet.
    Men satte meg for å tegne i stedet. Det er god avslapning!
    Har aldri brukt lydbøker - tror jeg må prøve ut det...

    SvarSlett
  4. Så lekker lua ble og nydelig farge.
    Lydbok er supert mens man gjør håndarbeide

    SvarSlett
  5. Nydeleg hue igjen, eg er så imponert over arbeidskapasiteten din Ingunn, du veder, baker, strikker. Du er ei fantastisk dame som eg set pris på å ha funne her i bloggverda :)
    Eg har inga erfaring med lydbok medan eg gjer andre ting (brukar i bilen). Lastar du inn på ein liten dippedutt eller er det CD spelar du brukar ?

    Anne-Mari på tur i Dublin ynskjer deg ein fin dag :)

    SvarSlett
  6. Fin lue med herlig farge :)
    Anne B Ragde har jeg aldri lest noe av, men det er muligens på tide? Fin kveld til deg :)

    SvarSlett
  7. Så fin lue. Er ikke alltid været er på vår side, og planer må endres.

    SvarSlett
  8. Hei!
    Å fin lue! En god og lun farge. Du hadde flaks med garnforbruket må jeg si.
    Smart å høre lydbok og strikke samtidig. Jeg rekker aldri å lese ut ei bok jeg, så kanskje jeg bør prøve den måten å gjøre det på;)

    SvarSlett
  9. koselig med lydbøker og det er greit til strikking og det meste av håndarbeid

    SvarSlett
  10. Herlig rullelue igjen :) Nydelige 17. maibilder! Her nyter vi sol og varme 24 timer i døgnet, og vidunderlig varmt :)

    Solklem, Lene Sofie

    SvarSlett
  11. Fine de rulleluene. Boka må jeg prøve å få lest en gang;-))

    SvarSlett
  12. Jeg har stadig ikke fået begyndt at læse bøger, ej heller lytte, men radioen er tændt det meste af dagen.
    Her skinner solen og vejret er så skønt, så skønt. Ikke for varmt...lige tilpas for gamle Mosekoner :)

    Hav en skøn dag

    SvarSlett
  13. For ei kjempefin lue!! Jeg har jo veldig sansen for paljetter, så denne likte jeg :) Og jeg elsker når det blir lite restegarn igjen! Men morsomt at garnet og luen ikke veier det samme :)

    SvarSlett