tirsdag 11. september 2012

Tid for votter igjen

 

Nå strikker jeg selbuvotter igjen. Mønsteret er henta fra et hefte fra Raumagarn kjøpt på Husfliden for lenge siden. 
Garn: Sterk fra DSA, og på innersida på mansjetten, Silja.
Pinner: 3,5

Sterk gir gode, myke votter, og disse blir akkurat passe til hendene mine, men vurderer å strikke noen par i et tykkere garn for større hender. Jeg kan jo også bruke herre-mønsteret. Jeg har brukt to forskjellige rødfarger, og jeg er ikke enig med meg selv om hvilken jeg liker best.
Garnet er henta fra lageret mitt, og jeg har nok til minst to par til. Jeg er ikke akkurat votteløs så disse blir nok levert på Uvdalsstugu. Der var det tomt for selbuvotter nå.


Ønsker dere alle en riktig fin tirsdagskveld!
 
 
Klem fra Ingunn

23 kommentarer:

  1. Kjempefine votter du har laga! Likte begge parene, jeg! Jeg har strikka noen votter jeg også, men det er utrolig hvor mange ganger jeg har klart å strikke tomlene på samme side på begge vottene...for så å måtte rekke opp for å få votter til begge hendene! ;-)

    SvarSlett
  2. De var kjempefine, likte mønsteret godt. Og så synes jeg røde og hvite selbuvotter er så fint :) Du strikker helt nydekig!
    Ønsker deg en fortsatt fin kveld, klem.

    SvarSlett
  3. Fine og gode selbuvottar.
    Det er nok snart tid for dei....

    Ynskjer deg ein fin kveld !
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  4. Nydelige votter! Jeg har også dette heftet, det er mange fine mønster der. :o)

    SvarSlett
  5. Hvor er de bare flotte og jeg er fuld af beundring for din flid.
    Du må strikke med speed motor på :)

    Rigtig god aften

    SvarSlett
  6. Flotte votter i frisk farge. Husker det mønsteret ,har det et sted her ,kjøpte det for lenge siden. Ja det er nok straks tid for votter. Håper allikevel at høsten kan bli litt lenger.Ha en fin kveld

    SvarSlett
  7. Så fine de vottene var, du får nok bruk for de snart. Her har vi hatt flott vær med gode temperaturer de to siste dagene, men i ettermiddag kom regnet og temperaturen sank fra nesten 20 til 8 grader på bare en times tid... blir nok høst nå ja.

    SvarSlett
  8. Kjempe fine votter!

    Tusen takk for at du delte mønster på babylua, jeg er kjempe fornøyd. Det er godt med ting som sitter riktig og den er helt perfekt:-)

    SvarSlett
  9. Fine votter, jeg tror jeg liker de skarpeste røde (til høyre på bildet) best!

    SvarSlett
  10. Flotte votter!!! Skulle ønske jeg hadde litt mer tålmodighet til mønstervottestrikk, det er jo bare sååå pent!:)

    SvarSlett
  11. Så utrolig flotte votter, slike kunne jeg tenkt meg selv.

    SvarSlett
  12. Så flotte votter! Får litt julestemning (allerede) av å se på vottene dine :) :)

    Her i Alta har høsten kommet, med regn og gule farver Men VARMT har vi jaggu meg det - 14 varmegrader!!

    Ha en flott onsdag :)

    Klem nordfra

    SvarSlett
  13. Kjempefine! Jeg blir nok heller ikke enig med hverken meg eller deg om hvilken rødfarge som var finest... De var flotte på hver sin måte syns jeg!

    SvarSlett
  14. Fine votter! Jeg stemmer for de til høyre:-)

    SvarSlett
  15. Nydelig votter! Håper de får Sterk inn her oppe snart, har så lyst å prøve det for alle skryter sånn av det.

    SvarSlett
  16. Å så flotte. Helt nydelige. Likte mønsteret godt og røde..... Jeg elsker rødt

    SvarSlett
  17. Kjempefine votter . Takk for helsinga i bloggen min!

    SvarSlett
  18. Dette var kjempelekre Selbu-votter!! Så dyktig du er! :) Jeg har et ønske om å lære meg å strikke slike. Foreløbig syns jeg mønster er krevende å strikke, men jeg kom da i mål med Marius'en min ;) God helg!

    SvarSlett
  19. Nydelig mønster og flotte votter. Jeg ser at du får litt forskjellige tilbakemeldinger på fargene, og det er jo som forventet. Jeg likte nok de til venstre best, i hvert fall på bildet her!

    SvarSlett
  20. Nydelige votter.Det heftet skulle jeg gjerne hatt.Hva heter det?

    SvarSlett
  21. Hei. Skulle gjerne hatt dette hefte også. Noen som vet hvor jeg får tak idet?

    SvarSlett
    Svar
    1. Heftet får du kjøpt på Husfliden og ellers hvor de selger Rauma-garn. Håper du finner det. Lykke til!

      Hilsen Ingunn

      Slett