søndag 21. august 2011

Turhelg

På lørdag var jeg med på Fentetrøkket. Dette er en fjellmarsj for jenter i alle aldre og blir arrangert på Dagalifjell. Du kan lese mer om den her: www.fentun.org

Fredagskvelden holdt Finn Schjøll et forrykende foredrag på Torsetlia med mye trim for lattermusklene, men også med kloke ord til ettertanke.

Det var omtrent 300 som ble med på marsjen i år, og vi hadde en fin tur i godt vær. Jeg starta tidlig og var den første som kom fram til Fyritjønn der det pleier være felles matpause med toradermusikk.


Jeg gikk glipp av musikken i år, men hadde en hyggelig mathvil sammen med andre tidlig startende.


På vei tilbake traff jeg tidligere kolleger fra Uvdal skole. Jeg lar disse spreke lærerne representere alle jentene som deltok på Fentetrøkket i år.



I dag, søndag,  hadde vi som mål å komme på Nore og Uvdals høyeste punkt, Borgsjåbrotet. Det var tredje forsøk i år. Forrige søndag snudde vi på parkeringsplassen pga.regn og tåke, men mandag kveld så været bedre ut og vi la i veg etter middag. Det begynte å regne ganske snart, og da vi nærma oss toppen,  var tåka så tett at vi valgte å snu mens vi hadde retningen.

Her kommer tåka sigende.


I dag hadde vi sjekka været på yr.no, og det skulle begynne å regne  kl.12.00. Regnet kom klokka 12.30, men da hadde vi vært på toppen og var også ferdig med matpausen.



 
Lykkelig over å ha nådd toppen,  klipt kortet og skrevet meg inn i toppturboka. Men vi gikk glipp av den fine utsikten som gjemte seg i tåka.


På nedturen stanset vi ved minnesmerket over en flyver som omkom her for over femti år siden. Flyvrakdeler ligger fremdeles i terrenget.



Nå kan tåka bare komme. Nede ved bilen på Tinnsfjellet, godt fornøyd over å ha nådd Borgsjåbrotet, 1485 moh.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar